Co se skrývá pod pojmem SEO copywriting
I v naší řeči se již od pradávna používají termíny, pocházející z jiného jazyka. Zatímco dříve byla tím hlavním němčina, coby jazyk dvou sousedních států, se kterým měla naše země pravidelné styky a kam valná část občanů jezdila, dnes ji nahradila angličtina.
A není divu, koneckonců v době internetu již vzdálenost nehraje takovou roli. Dnes můžeme komunikovat s kýmkoliv v reálném čase kdekoliv na světě, a to prakticky pouze za cenu připojení k internetu. Pokud budeme využívat volnou wi-fi, která je dostupná v naprosté většině městských či obchodních center, pak dokonce zadarmo.
Tímto způsobem můžeme dokonce nakupovat, a to cokoliv od běžných potravin po vzácné sběratelské kousky. Jedinou nevýhodou je fakt, že budeme muset čekat několik dní v závislosti na dopravci, než nám daná věc přijde.
Za těchto okolností není divu, že se i do našeho jazyka začaly dostávat anglikanismy. Některé pozice jsou dokonce již dnes označovány anglickými termíny, často dokonce spojenými. Příkladem může být SEO copywriting, u něhož si nejspíš bude nejen starší generace lámat hlavu, co vlastně znamená.
Abychom to pochopili, musíme si ony pojmy vysvětlit. SEO je zkratka ze slov Search Engine Optimalization, tedy optimalizace internetových stránek pro vyhledávače. Jde o proces, kdy se upraví internetová stránka, nejčastěji firmy, tak, aby se při zadání určitého slova či fráze do vyhledávače odkaz na ni objevil na jednom z prvních míst v seznamu výsledků. Copywriting pak označuje psaní článků na objednávku.
Faktem je, že u metodiky SEO je nutnénapsat v krátkém čase množství podpůrných propagačních článků. A toto zaměstnání, kterému se někteří věnují, je právě SEO copywriting.
Jak je vidět, jakmile si daná slova přeložíme a dáme do kontextu, není tak těžké zjistit, k čemu se vlastně vztahují. Bohužel mnoho zvláště starších lidí angličtinu příliš neovládá. Proto bychom jim měli v tomto pomoci. Koneckonců, je to přece správná věc.